تعریف برند
شما می توانید یک نام تجاری را به عنوان ایده یا تصویری در نظر بگیرید که مردم هنگام فکر کردن در مورد محصولات، خدمات و فعالیت های خاص یک شرکت هم از نظر عملی (مثلاً : این کفش سبک وزن است) و هم از نظر احساسی (مثلاً : کفش به من احساس قدرت میدهد) تصور میکنند. بنابراین فقط ویژگی های فیزیکی نیست که یک برند را ایجاد می کند بلکه احساساتی است که مصرف کنندگان نسبت به شرکت یا محصول آن ایجاد می کنند. این ترکیب نشانههای فیزیکی و احساسی زمانی ایجاد میشود که در معرض نام، لوگو، هویت بصری یا حتی پیام ارسال شده قرار میگیرند.در مقاله برند سازی حرفه پلاس تعریف کاملی از برندینگ و برند برای شما توضیح داده شده است.
برند سازی در لینکدین
قطعاُ نام برندسازی شخصی را شنیده اید. این یک استراتژی بازاریابی شخصی است که می تواند به تقویت برند حرفه ای شما کمک کند. برندسازی شخصی همه چیز در مورد ایجاد تصویری است که می خواهید به صورت آنلاین به نمایش بگذارید تا مورد توجه کسانی قرار بگیرید که علایق مشابهی با شما دارند. همچنین می تواند برای تبلیغ متقابل کسب و کار شما معجزه کند!
تعریف لینکدین
لینکدین بزرگترین شبکه حرفه ای دنیا در اینترنت است. شما می توانید از لینکدین برای یافتن شغل یا کارآموزی مناسب ارتباط و تقویت روابط حرفه ای و یادگیری مهارت هایی که برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید استفاده کنید. میتوانید از طریق دسکتاپ، اپلیکیشن موبایل لینکدین یا تجربه وب موبایلی به لینکدین دسترسی پیدا کنید. یک نمایه کامل لینکدین میتواند به شما کمک کند با نمایش داستان حرفهای منحصربهفرد خود از طریق تجربه، مهارتها و آموزش، با فرصتها ارتباط برقرار کنید. همچنین میتوانید از لینکدین برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروهها، نوشتن مقاله، ارسال عکسها و ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید.
حال که با اهمیت برند سازی در لینکدین آشنا شدین در ادامه به چند نکته در برای تقویت نشان تجاری شما در این شبکه حرفه ای می پردازیم .
7 روش برای تقویت نام تجاری شخصی خود در لینکدین
1- نمایه لینکدین خود را برای جستجو بهینه کنید
عکس پروفایل لینکدین شما بخشی جدایی ناپذیر از برندسازی حرفه ای شماست. شما می خواهید حرفه ای به نظر برسید اما همچنین نشان دهید که انسان و قابل اعتماد هم هستید. یک عکس نمایه خوب انتخاب کنید مطمئن شوید که در عکس لبخند بزنید و تماس چشمی داشته باشید! این به شما کمک می کند تا نزدیک تر به نظر برسید. از استفاده از عکسهای گروهی، عکسهای شخصی یا عکسهای با پسزمینه شلوغ خودداری کنید.
برای نوشتن نام تاثیر گذار وقت بگذارید
عنوان شما یکی از قابل مشاهده ترین بخش های نمایه لینکدین شما است و عامل مهمی در تصمیم آن شخص برای ارتباط با شما یا رفتن به سمت فرد بعدی است. این پنجره ای به سمت برند شخصی شماست، بنابراین آن را به حساب بیاورید. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید، می خواهید در کمترین کلمه ممکن توجه را به خود جلب کنید. به آنها کمک کنید بفهمند از شما چه چیزی به دست خواهند آورد.
نمایه لینکدین خود را به صورت عمومی تنظیم کنید
وقتی نمایه شخصی شما روی خصوصی تنظیم شود، فقط مشاغلی را که در آن کار کرده اید نشان می دهد. این بدان معنی است که افراد علاقه مند به شما نمی توانند پست ها، محتوا و مجموعه مهارت های کامل شما را ببینند.
از کلمات کلیدی مختص صنعت خود در سراسر نمایه خود استفاده کنید
این به نمایه شما کمک می کند تا به طور منظم در جستجوها نمایش داده شود. هر زبان صنعتی یا عبارات مبتنی بر تجربه مرتبط با صنعت خود را اضافه کنید.
2- از توضیحات خود برای فروش خود استفاده کنید
خلاصه شما جایی است که بدون تاریخ شروع و عناوین، خودتان را با کلمات خودتان تعریف می کنید. این طرح آسانسور برند شخصی شماست - از آن برای فروش خود استفاده کنید و همه چیزهای فوقالعادهای را که روی میز میآورید در خود گنجانده باشید. مطمئن شوید که ارزش های اصلی شما را به مشتریان بالقوه منتقل می کند.
- مختصر باشید، مهارت ها و ویژگی های مهم را خلاصه کنید.
- علایق خود را در یک صنعت خاص نشان دهید - صنعت شما. خود را به عنوان یک متخصص در آن صنعت قرار دهید.
- حرفه ای باشید، اما از نشان دادن ذره ای از شخصیت خود نترسید!
3- با طراحی بنر لینکدین خود جذاب تر به نظر برسید
تصویر بنر لینکدین شما کمک میکند تا داستان برند خود را به مخاطبین خود بگویید! هنگامی که کاربران در صفحه شما قرار می گیرند، بلافاصله اولین برداشت را ایجاد می کند و واقعاً می تواند به شما کمک کند که از سایرین متمایز شوید. این میتواند شامل هر چیزی باشد، از تصاویری که نشاندهنده شخصیت شما و کاری است که انجام میدهید تا یک اینفوگرافیک ساده از خدمات شما. هنگامی که اینفوگرافیک به عنوان تصویر بنر استفاده می شود، به انتقال اطلاعات سریعتر از پاراگراف های متن ساده کمک می کند.
4- محتوای معتبر با کیفیت بالا ایجاد کنید
اگر محتوای با کیفیت را در لینکدین ارسال نمی کنید، فقط از نیمی از پتانسیلی که لینکدین ارائه می دهد استفاده می کنید. داشتن یک نمایه عالی کافی نیست – همچنین باید تخصص خود را با انتشار محتوایی که برای بازار هدف شما جذاب است نشان دهید.
مقالههای کوتاه [یا پستها]
از مقاله های کوتاه برای به اشتراک گذاشتن دانش و بینش جالب با دیگران در حوزه تخصصی خود استفاده کنید. آنچه می دانید به اشتراک بگذارید! پیوندهایی به محتوای اضافی اضافه کنید که در صورت امکان برای کسانی که آن را می خوانند مفید باشد.
مقالات لینکدین
می توانید مقالاتی را در نمایه شخصی خود پست کنید، آنها را با افرادی که به آنها متصل هستید یا در گروه های مرتبط با موضوع مقاله به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای آوردن محتوای مرتبط تر به لینکدین است و همچنین به این معنی است که وقتی شخصی روی مقاله ارسال شده توسط شما کلیک می کند مستقیماً به صفحه شخصی شما هدایت می شود که به افزایش دانش او در مورد کاری که انجام می دهید کمک می کند.
5- با جامعه خود در تعامل باشید
نظر دادن روی پستهای دیگران به ترویج مکالمات کمک میکند که ممکن است منجر به ارتباطات و همکاریهای جدید شود. این می تواند کمک کند که خود را به عنوان یک عضو متخصص و کمک کننده در پلتفرم قرار دهید. شما همچنین می توانید به گروه های بحث بپیوندید. این نه تنها باعث می شود تا در معرض دید خوبی قرار گیرد، بلکه اغلب به ارتباطات دنیای واقعی نیز منجر می شود که می تواند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر اجتماعی بسیار ارزشمند باشد! درگیر شدن در این بحث ها همچنین به نشان دادن میزان علاقه و مشارکت شما در صنعت خود کمک می کند، بنابراین ارزش تلاش در اینجا را نیز دارد.
6- داستان های لینکدین
ویژگی داستانهای لینکدین فضایی برای ارتباط با شبکه شما و اشتراکگذاری محتوای شخصیتر، فیلتر نشده و «پشت صحنه» فراهم میکند.
- میتوانید ویدیوهایی با فرمت عمودی که مربوط به برند شما هستند به اشتراک بگذارید.
- یک پرسش و پاسخ شرکتی برای کمک به اشتراک گذاری دانش مهم با دنبال کنندگان انجام دهید.
- از بازخورد شخصی در مورد محتوای جدید یا راه اندازی محصول دعوت کنید و آنها را بر اساس پاسخ ها بهبود دهید.
7- با ( LINKEDIN LIVE ) پخش زنده را تجربه کنید
اجرای زنده در لینکدین به آسانی در سایر پلتفرم ها نیست، زیرا شما را ملزم به گذراندن مراحل تایید و ارزیابی می کند. لینکدین از سایر محتوای ویدیویی مرجع درخواست می کند، بنابراین ایده خوبی است که در فیس بوک، توییتر و یوتیوب (LIVE) شروع کنید تا بانکی از محتوای جامد برای برنامه های خود ایجاد کنید.
سخن پایانی
قرار دادن خود در یک پلتفرم حرفه ای مانند لینکدین می تواند ترسناک باشد. اما می توانیم به شما تضمین دهیم که مجموعه مهارت، پایگاه دانش یا دیدگاهی خواهید داشت که دیگران ندارند و مشتاق هستند از شما یاد بگیرند.
با به اشتراک گذاشتن علایق، دانش و محتوای با کیفیت خود شروع کنید و شاهد پیشرفت گروه شخصی خود خواهید بود.