1. حرفه پلاس
  2. مقالات
  3. مدیر بازاریابی
  4. 5 راه برای تبلیغ موثر یک محصول یا خدمت جدید

5 راه برای تبلیغ موثر یک محصول یا خدمت جدید

معرفی یک محصول یا خدمات جدید به مشتریان فرآیندی است که پیش از طراحی و تولید محصول آغاز شده و تا پس از تولید محصول و یا ارائه خدمت نیز ادامه دارد و متوقف نمی‌شود. اگر به درستی به تبلیغ و معرفی محصول و یا خدمت پرداخته نشود فرصت‌های فروش زیادی از دست خواهد رفت. وقتی صحبت از تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید برای کسب و کار می‌شود، به نظر می‌رسد گزینه‌های بی‌پایانی وجود دارد. تشخیص اینکه از کجا باید شروع کرد و کدام روش‌های تبلیغ بهترین نتایج را به ثمر می‌رساند ممکن است دشوار باشد.

بخش‌های مدیریت و بازاریابی یک کسب و کار ممکن است آمارهای گسترده‌ای از هزینه‌های معرفی و تبلیغات محصول را منتشر کنند و  هزینه‌های بازاریابی را با فروش مقایسه کنند، اما هیچ یک از این داده‌ها میزان واقعی تاثیر بازاریابی بر فروش افزایشی یک محصول یا خدمت را به طور دقیق مشخص نمی‌کند. در سطح استراتژیک، مدیران باید داده‌های بازاریابی را متفاوت ارزیابی کنند و فروش و سود افزایشی را در اهداف مدیریت قرار دهند. این به معنای بررسی مداوم تعادل مناسب بین تبلیغات و تبلیغات، بر اساس تحلیل بهره‌وری حاشیه‌ای است. در این مقاله قصد داریم 5 روش موثر برای معرفی یک محصول یا خدمت جدید را ارائه کنیم. آن‌ها عبارتند از:

اندازه‌ گیری کارایی سیستم فروش

1. به مشتریان وفادار یک پیش نمایش انحصاری ارائه دهید.

مشتریان وفادار کسب و کار شما بخش مهمی از نحوه معرفی و تبلیغ محصول هستند، زیرا معمولا علاوه بر خریداری محصول آن را به نزدیکان خود نیز معرفی می‌کنند. این پیش نمایش می‌تواند به شکل یک سمینار برای معرفی محصول و یاخدمت، یک تور آنلاین، پیش نمایش یا نسخه نمایشی باشد. این پیشنهادات انحصاری یک استراتژی عالی تعامل با مشتری هستند که تعامل با مشتریان برای موفقیت هر استراتژی بازاریابی ضروری است.

2. در شبکه‌های اجتماعی مسابقه برگزار کنید.

مسابقات در رسانه‌های اجتماعی یک راه سرگرم کننده و آسان برای برقراری ارتباط با مشتریان و جذب مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما هستند. مخاطبین شما باید این فرصت را به دست آورد که اولین کسی باشند که معرفی محصول و یا خدمت جدید را ببینند و یا حتی آن را به صورت رایگان یا با نرخ تخفیف دریافت می‌کنند. مسابقات فیس بوک به طور متوسط 34 درصد مشتری جدید در هر کمپین به دست می‌آورد. مطمئن شوید که محتوا را در تمام کانال‌های بازاریابی خود و نه فقط در پلتفرم اجتماعی که برای اجرای کمپین اصلی استفاده می‌کنید، اعلام کنید. این شامل سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، وب سایت، خبرنامه‌های ایمیل و حتی تبلیغات پولی شما می‌شود. علاوه بر ایجاد هیجان و خریداران بیشتر برای پیشنهاد جدید شما، افزایش تعامل با حساب رسانه‌های اجتماعی شما احتمالا ترافیک بیشتری را به وب سایت شما می‌آورد، کسب و کار شما را در مقابل مشتریان جدید قرار می‌دهد و وسیله‌ای سرگرم‌کننده برای ارتباط با مخاطبان شما ایجاد می‌کند. شبکه‌های اجتماعی مختلف به انواع مختلف تبلیغات پاسخ بهتری می‌دهند، بنابراین یادگیری اصول اولیه هر وبسایت برای آگاهی از نحوه بازاریابی برای کاربران آن ضروری است. به عنوان یک قاعده کلی، تبلیغات ویدیویی بیشترین تعامل را در هر وب سایتی خواهد داشت.

3. محصول خود را از طریق ایمیل مارکتینگ معرفی کنید.

براساس مطالعات 82 درصد از مصرف‌کنندگان ایمیل‌های کسب‌وکار را باز می‌کنند و 76 درصد از مشترکین ایمیل از یک پیام بازاریابی ایمیلی خرید می کنند. ایمیل یک کانال فوق العاده برای اطلاع رسانی درباره محصول و یا خدمت جدید کسب و کار شماست. بعلاوه، در وهله اول انگیزه خوبی برای ثبت نام مشترکین ایجاد می کند. می توانید یک کمپین ایمیل مارکتینگ به طور خاص در مورد محصول و یا کالای جدید اجرا کنید و حتی مجموعه ای از ایمیل ها را تا روز راه اندازی برای مخاطبین ارسال کنید. این ایمیل می‌تواند برای مخاطبان عمومی شما ارسال شود، یا می تواند یک پیشنهاد منحصر به فرد برای مشتریان باشد. چند نکته برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید:

  • بیشتر بر ارزش نهایی محصول جدید تمرکز کنید تا ویژگی‌های آن.
  • پیشنهاد را در موضوع خود برجسته کنید.
  • برای افزایش بیشتر نرخ درگیری مشتریان از سطری برای هدر استفاده کنید.

4.  برای معرفی محصول و یا خدمت جدید یک وبسایت یا بلاگ بسازید.

هنگام تبلیغ محصول یا خدمات جدید خود، ممکن است وبسایتی برای مراجعه مشتریان نداشته باشید. در این حالت، ممکن است هدف شما جذب مشتریان جدید نباشد، بلکه هدف شما جلب نظر مشتریان فعلی یا جذب مجدد مشتریان غیرفعال باشد. راه اندازی یک وبسایت و یا وبلاگ برای محصول و یا خدمت تازه راه‌اندازی شده راهی عالی برای بیان تمام جزئیات، ویژگی‌ها و مزایایی است که در وبسایت قرار می‌دهید و می‌توانید آدرس وبسایت را از طریق ایمیل‌های خود و یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یک وبسایت و وبلاگ همچنان یک راه عالی برای اطلاع رسانی در مورد محصول و یا خدمت جدید شما است و فرصت‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

5. از تجربیات و بازخوردهای مشتریان بهره بگیرید.

تائید و مقبولیت اجتماعی یکی از موثرترین راه‌ها برای متقاعدکردن خریداران مردد است. رضایت مشتریان نشان دهد که شما معتبر هستید و کیفیت شما مطابق با استانداردهای مصرف کنندگان است. در نظر داشته باشید که به بازخورد مشتریان به عنوان یک درس نگاه کنید و اگر نقدهای منفی دریافت می‌کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به نمایش تجربیات مشتریان راضی بپردازید و این موضوع می‌تواند منجر به نقش بستن تصویری مثبت از برند شما در ذهن خریداران تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در فرآیند فروش

نظرات شما
  1. عالی بود

  2. userpic ali

    مثل همیشه عالی و جذاب

  3. عالی بود لطفا مقالات در این زمینه بیشتر قرار بدید.ممنون

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

captcha