1. حرفه پلاس
  2. مقالات
  3. برند و تبلیغات
  4. ماموریت برند چیست؟ مثال ، تعریف و توسعه

ماموریت برند چیست؟ مثال ، تعریف و توسعه

ماموریت برند ، اهمیت و هدف وجود یک شرکت یا برند را مشخص می کند. ماموریت برند بیانگر چشم انداز و سیاست های یک شرکت است و عنصر مهمی در انتقال ارزش و ماموریت شرکت به مشتریان و جامعه است. در این مقاله به نحوه تعریف و ایجاد ماموریت برند، نمونه هایی از ماموریت های برند از شرکت های معروف و اهمیت ماموریت برند می پردازیم.

ماموریت برند چیست؟

تعریف و هدف ماموریت برند

ماموریت برند نشان دهنده اهمیت و جهت گیری وجود یک شرکت است. ماموریت برند شامل چشم انداز، سیاست ها، دلیل وجود، ماموریت و ارزش های اصلی یک شرکت برای محصولات و خدماتی است که ارائه می کند. ماموریت برند عنصر مهمی است که می تواند ارزش و ماموریت شرکت را به مشتریان و جامعه منتقل کند و منجر به شناخت بیشتر شرکت و برند شود.

حتمآ بخوانید ضرورت برند سازی در لینکدین

اهمیت ماموریت برند

ماموریت برند می تواند منحصر به فرد بودن یک شرکت را بیان کند و به مشتریان کمک کند تا درک خود را از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت عمیق تر کنند. علاوه بر این، شرکت‌هایی با مأموریت برند که دارای اهمیت اجتماعی است، می‌توانند به مشتریان حس اعتماد قوی‌تری بدهند. بنابراین تدوین ماموریت برند به بهبود تصویر شرکت یا برند شما کمک می کند.

چگونه یک ماموریت برند ایجاد کنیم

ماموریت برند سندی است که هدف و هدف شرکت را روشن می کند.این سند به عنوان پایه ای برای استراتژی های تجاری و بازاریابی است که شرکت ها باید دنبال کنند.

1- هویت برند خود را ایجاد کنید

ابتدا مهم است که هویت برند خود را تعریف کنید.هویت منحصر به فرد بودن و ویژگی است که یک شرکت باید داشته باشد و شامل موارد زیر می‌شود.

  • تاریخچه و پیشینه شرکت
  • ویژگی های محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت ها
  • ارزش ها و فلسفه شرکت

2- مشتریان هدف خود را روشن کنید

یک عنصر مهم در ایجاد یک ماموریت برند، شفاف سازی مشتریان هدف است.مشتریان هدف گروه هدف مشتریانی هستند که به محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد نیاز دارند.

  • ویژگی های مشتری مانند سن و جنسیت
  • نیازها و خواسته های مشتری
  • مسائل و مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند

 3- ارزشی را که به مشتریان خود ارائه می دهید را مشخص کنید

بخش مهمی از ایجاد یک ماموریت برند، تعریف ارزشی است که به مشتریان خود ارائه می دهید.

ارزش مزیتی است که یک محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت برای مشتریان فراهم می کند.

  • ویژگی های محصولات و خدماتی که مشتریان به دنبال آن هستند
  • پیشنهادات برای حل مسائل و مشکلات مشتریان
  • تجربیات و احساساتی که مشتریان می خواهند

حتمآ بخوانید 10 ویژگی مهم مدیران رهبر

نمونه ماموریت برند

apple

ماموریت برند اپل

ماموریت برند اپل «استفاده از فناوری برای بهبود زندگی مردم و تغییر جهان» است. این نشان می دهد که محصولات و خدماتی که اپل ایجاد می کند، با هدف تغییر زندگی مردم و پیشبرد جهان به جلو است. اپل با ترکیب طراحی منحصر به فرد و فناوری نوآورانه به تولید محصولات جدید ادامه می دهد. اپل همچنین به دلیل تلاش‌های آگاهانه‌ی محیط‌زیست خود شناخته می‌شود و متعهد به مسئولیت اجتماعی، مانند استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در محصولات خود و مشارکت در بازیافت است. ماموریت برند اپل اهمیت مشارکت یک شرکت در جامعه را نشان می دهد و انتظار می رود که شرکت هایی مانند اپل در آینده اهمیت فزاینده ای پیدا کنند.

ماموریت برند نایک

ماموریت برند نایک این است که هر ورزشکاری را از طریق نوآوری قوی تر کند. این ماموریت به گونه ای طراحی شده است که نایک را قادر می سازد تا محصولات نوآورانه ای را برای حمایت از زندگی سالم تر و عملکرد بالاتر برای همه از جمله علاقه مندان به ورزش و ورزشکاران ارائه دهد. نایک با توسعه محصولات برای میادین ورزشی مختلف به طیف گسترده ای از مشتریان پاسخ می دهد. به منظور انجام مسئولیت اجتماعی خود نایک همچنین متعهد به توسعه محصولاتی هستیم که از مواد و منابع انرژی پایدار استفاده می کنند. ماموریت برند نایک نشان دهنده تعهد شرکت به ارائه محصولات نوآورانه است که نیازهای مشتری را برآورده می کند و در عین حال به محیط زیست و جامعه نیز کمک می کند.

coca cola

ماموریت برند کوکاکولا

ماموریت برند کوکاکولا «ارتباط بین مردم در سراسر جهان و ایجاد شادی و رضایت» است. هدف کوکاکولا ارائه تعامل اجتماعی و احساس رفاه از طریق نوشیدنی های گازدار برای مردم با فرهنگ ها و پیشینه های مختلف در سراسر جهان است. بنابراین کوکاکولا همیشه بر درک ترجیحات و نیازهای مصرف کننده در توسعه محصول و فعالیت های بازاریابی متمرکز است. کوکاکولا همچنین فعالانه در فعالیت های حفاظت از محیط زیست و مشارکت اجتماعی شرکت می کند و نقش خود را به عنوان یک شهروند شرکتی ایفا می کند. ماموریت برند کوکاکولا نشان دهنده توسعه محصولات برای مصرف کنندگانی است که برای شادی و جامعه پذیری ارزش قائل هستند.

ماموریت برند گوگل

ماموریت برند گوگل "سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس ساختن آن" است. گوگل قصد دارد حجم وسیعی از اطلاعات را در اینترنت سازماندهی کند تا کاربران بتوانند به راحتی و به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین گوگل بر توسعه یک موتور جستجوی پیشرفته و ارائه اطلاعات و خدمات مفید به کاربران تمرکز دارد. گوگل همچنین مسئولیت های اجتماعی خود از جمله نوآوری های تکنولوژیکی و حفاظت از محیط زیست را انجام می دهد. ماموریت برند گوگل نشان دهنده تعهد این شرکت به ارائه اطلاعات مورد نیاز مردم به راحتی و به سرعت در جامعه اطلاعاتی است و در عین حال مسئولیت های اجتماعی خود را نیز انجام می دهد.

سخن پایانی

لحن داستان شما چیزهای زیادی را در مورد برند شما بیان می کند. برخی از برندها از سبک صحبت با وقار و کامل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بازیگوش، شوخ طبع یا طعنه آمیز هستند. بر اساس اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه می خواهید برند شما را درک کنند، در مورد صدای برند خود تصمیم بگیرید.دوره مدیر برند و تبلیغات حرفه پلاس تمام مسائل کاربردی حوزه برندینگ و تبلیغات را کنار هم گردآوری کرده و شما علاقه‌مندان می‌توانید از طریق پلتفرم آموزش غیر حضوری حرفه پلاس در هرکجای کشور به این دروس دسترسی داشته باشید. فقط کافی است که فرآیند آموزش خود را شروع کنید. قبل از شروع حتما با مشاوران حرفه پلاس ارتباط برقرار کنید تا به سوالات احتمالی شما پاسخ دهند.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

captcha