ملانی پرکینز
ملانی پرکینز در سال 1982 در شهر نیویورک به دنیا آمد. او فرزند یک مهندس نرم افزار و یک معلم بود. ملانی پرکینز از همان کودکی علاقه زیادی به فناوری و خلاقیت داشت.ملانی در مدرسه به درس ریاضی و علوم علاقه داشت. او همچنین در فعالیت های هنری و سرگرمی مانند نقاشی، طراحی و تئاتر شرکت می کرد.در دوران دبیرستان ملانی پرکینز در یک برنامه استعدادیابی شرکت کرد و برنده جایزه بهترین برنامه نویس شد. این جایزه باعث شد که او علاقه خود را به برنامه نویسی جدی تر بگیرد.
ملانی پرکینز پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه کلمبیا رفت و در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرد. او در دانشگاه به طور جدی به یادگیری برنامه نویسی و فناوری پرداخت.پرکینز در دوران دانشگاه یک شرکت نرم افزاری کوچک با نام «پی پر (pay per)» تأسیس کرد. این شرکت نرم افزاری به شرکت های کوچک و متوسط کمک می کرد تا وب سایت های خود را ایجاد کنند. ملانی پرکینز در سال 2004 از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد. او پس از فارغ التحصیلی به عنوان یک مهندس نرم افزار برای شرکت گوگل کار کرد.
تاسیس کانوا توسط ملانی پرکینز
ملانی پرکینز در سال 2012 کانوا را تأسیس کرد. او در آن زمان 25 سال داشت و به عنوان یک مهندس نرم افزار برای شرکت گوگل کار می کرد. ملانی پرکینز می گوید که ایده ساخت کانوا زمانی به ذهنش رسید که در حال طراحی کتاب سال مدرسه برای دخترش بود. او متوجه شد که استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی سنتی برای افراد غیرحرفه ای بسیار، دشوار و زمان بر است.
ملانی پرکینز معتقد بود که طراحی گرافیکی باید برای همه قابل دسترس باشد، صرف نظر از سطح مهارت یا تجربه آنها. به همین دلیل او تصمیم گرفت که یک برنامه طراحی گرافیکی ساده و کاربرپسند ایجاد کند.پرکینز با همکاری همسرش کلیف اوبرشت، به مدت یک سال بر روی توسعه کانوا کار کرد. در نهایت در سال 2012، کانوا به صورت آنلاین راه اندازی شد.کانوا به سرعت به یکی از محبوب ترین برنامه های طراحی گرافیکی در جهان تبدیل شد. این برنامه توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شود.
تاثیرات کانوا
برنامه کانوا تأثیرات مثبت زیادی بر جهان داشته است. این برنامه به افراد کمک کرده است تا خلاقیت خود را بیان کنند و طرح های زیبا و حرفه ای ایجاد کنند.
برخی از تاثیرات مثبت کانوا عبارت اند از:
تسهیل دسترسی به طراحی گرافیکی: کانوا یک برنامه طراحی گرافیکی ساده و کاربرپسند است که استفاده از آن برای افراد غیرحرفه ای آسان است. این برنامه به افراد کمک کرده است تا بدون نیاز به آموزش تخصصی، طرح های گرافیکی ایجاد کنند.
ترویج خلاقیت: کانوا به افراد کمک کرده است تا خلاقیت خود را بیان کنند و طرح های گرافیکی خلاقانه و زیبا ایجاد کنند. این برنامه به افراد کمک کرده است تا دیدگاه خود را به دنیا بیان کنند و طرح های منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنند.
توانمندسازی افراد: کانوا به افراد کمک کرده است تا مهارت های خود را در زمینه طراحی گرافیکی بهبود بخشند. این برنامه به افراد کمک کرده است تا به مهارت های لازم برای ایجاد طرح های گرافیکی حرفه ای دست یابند.
کانوا به افراد در طیف گسترده ای از زمینه ها کمک کرده است. این برنامه توسط افراد در زمینه های تجاری، آموزشی، هنری و غیره استفاده می شود. کانوا به افراد کمک کرده است تا طرح های گرافیکی برای وب سایت ها، تبلیغات، کتاب ها، نشریات، تصاویر اجتماعی و غیره ایجاد کنند.
کانوا یک برنامه قدرتمند و انعطاف پذیر است که می تواند برای ایجاد طیف گسترده ای از طرح های گرافیکی استفاده شود. این برنامه به افراد کمک کرده است تا خلاقیت خود را بیان کنند و طرح های زیبا و حرفه ای ایجاد کنند.
آینده کانوا
کانوا پتانسیل تبدیل شدن به یک ابزار طراحی گرافیکی ضروری برای همه را دارد. این برنامه می تواند به افراد کمک کند تا طرح های گرافیکی را به صورت آنلاین ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارند.
برخی عوامل که میتوانند بر ِآینده کانوا تاثیر بگذارند
رشد جمعیت جهانی: جمعیت جهان به سرعت در حال رشد است. این رشد جمعیت می تواند منجر به افزایش تقاضا برای برنامه های طراحی گرافیکی مانند کانوا شود.
توسعه فناوری: فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. این پیشرفت ها می تواند منجر به توسعه ویژگی های جدید و بهبود عملکرد کانوا شود.
رقابت: کانوا با برنامه های طراحی گرافیکی دیگری مانند پاورپوینت و ادوبی پریمیر رقابت می کند. این برنامه ها می توانند بر رشد آینده کانوا تأثیر بگذارند.
با توجه به این عوامل می توان پیش بینی کرد که کانوا در آینده همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. این برنامه می تواند به افراد کمک کند تا خلاقیت خود را بیان کنند و طرح های زیبا و حرفه ای ایجاد کنند.
برخی از زمینه هایی که کانوا در آن میتواند رشد داشته باشد
توسعه ابزارها و ویژگی های جدید: کانوا می تواند ابزارها و ویژگی های جدیدی را برای ایجاد طرح های گرافیکی پیچیده تر و حرفه ای تر اضافه کند.
توسعه قابلیت های همکاری: کانوا می تواند قابلیت های همکاری را اضافه کند تا کاربران بتوانند به راحتی با یکدیگر در ایجاد طرح های گرافیکی همکاری کنند.
توسعه قابلیت های یادگیری ماشینی: کانوا می تواند از یادگیری ماشینی برای ایجاد طرح های گرافیکی خودکار یا نیمه خودکار استفاده کند.
با توسعه این زمینه ها کانوا می تواند ابزار طراحی گرافیکی قدرتمندتر و انعطاف پذیرتری برای کاربران خود شود.
سخن پایانی
راهاندازی شرکت خیلی خوب است اما شرکتی که بتواند با غولهای تکنولوژی مثل مایکروسافت رقابت کند چیز دیگریست، این همان کاری است که کارآفرین استرالیایی «ملانی پرکینز» با تاسیس کانوا انجام داد.
ملانی پرکینز با ساخت یک اپلیکیشن طراحی گرافیک با غولهای دنیای تکنولوژی وارد رقابت شد. او میگوید: «هدف ما، در دست گرفتن کل اکوسیستم طراحی بود و اینکه بتوانیم آن را در یک صفحه ادغام کرده و در دسترس مردم جهان قرار دهیم.»