سرفصل های نوشتار
حرف اول در این آموزش
هزاران ویدیو را در دنیا مورد بررسی قرار داده اند و مشاهده شده که داخل آن ها یک سری المان ها و عناصری وجود دارد که باعث شده وایرال و دیده شوند.
عناصر کلیدی که باعث شده مردم درباره یک موضوع صحبت کنند یا آن را به اشتراک بگذارند
1 . اعتبار اجتماعی: جزو اخلاق ما انسان هاست که دوست داریم جدیدترین اخبار را به دیگران اطلاع داده و خودمان را از دیگران باهوش تر نشان دهیم، دوست داریم به دیگران بگوییم که ما در رابطه با بسیاری از مسائل آگاه هستیم. شرکت ها اطلاعات و ایده هایی را فراهم می کنند و در اختیار انسان ها قرار می دهند تا افرادی که دوست دارند خودشان را آگاه نشان دهند این اطلاعات را به افراد دیگر برسانند.شرکت های مختلف از اعتبار اجتماعی و این افراد استفاده می کنند تا موضوع یا محتوایی را در مورد شرکت خودشان وایرال کنند.
سه روش اعتبار اجتماعی:
آ) ما باید ویژگی های منحصر به فرد خودمان را پیدا کنیم.
ب) بازی سازی
ج) باید کاری کنیم تا مردم با محصول و شرکت ما احساس خودمانی بودن کنند.
تایید شدن توسط دیگران: یکی از انگیزه های اصلی زندگی هر فرد است. مردم چیزی را به دیگران می گویند تا اعتبار خودشان را بیشتر کنند. و با گفتن آن خودشان را بالا بکشند.
2. محرک ها و زنجیره ها: باید محیطی را طراحی کنیم که مردم بیشتر یاد محصول ما بیوفتند و در مورد محصول یا ایده ما بیشتر حرف بزنند. یعنی کاری کنیم تا مردم با دیدن بقیه محصولات یا جملات یاد ما بیوفتند.
3. احساسات: دیدن ویدیو های احساسی بیست درصد نسبت به بقیه ویدیو ها بیشتر دیده شده اند.
1. سناریو و محتوایی که شما دارید و ارائه می شود به شدت مردم را هیجان زده کند.(جهت مثبت)
2. سناریو و محتوایی که شما دارید و ارائه می شود به شدت مردم دچار ناراحتی شدیدی بشنود( جهت منفی)
زیرا اگر صرفاً خوشحال یا ناراحت شویم یک محتوا را ویرال نمی کنیم، اما اگر واقعا به خشم بیاییم آن محتوا را ویرال خواهیم کرد.
حرف آخر در این آموزش
امروزه فعالیت های اینترنتی، زمینه های مناسبی را برای توزیع محتواهای دیجیتالی به روش ویروسی فراهم کرده اند.
موضوعات مربوط