سلام در جایی از درس فرمودین ما در ایران برند نداریم ، اگر برند نیست در واقع چه نامی یا در چه مرحله ای هستند؟ پاسخ : با سلام منظور استاد در اینجا این مساله بوده که برندهای ایرانی از اصول برندسازی استفاده نکرده و باید به صورت جدی در خصوص اصول برندسازی استفاده نمایند.
سلام در بخش چارچوبهای استراتژی برند بیانیه جایگاه برند رو درست متوجه نشدم چیه یعنی خصیصه ش دقیقا چیه در 2 دقیقه گفتن چی؟ پاسخ : سلام دوست عزیز،، بیانیه جایگاه برند به مجموعه ای از فعالیت های برند گفته میشود که منجر به کسب جایگاهی مشخص در ذهن مخاطبین بازار هدف برای برند و محصولاتش شود. به عبارتی دیگر جایگاه برند یا موقعیت برند (موضع برند) مشخص می کند که چگونه یک برند از سایر رقبایش متفاوت است و چگونه و یا در چه جایگاهی در ذهن مخاطب قرار خواهد گرفت.