MBTI بیان میکند که هر فردی با توجه به ویژگی شخصیتی خود، نقاط ضعف و قوتی دارد که چندان با آنها آشنا نیست. حال آنکه در صورت شناخت این زوایا، میتواند تاثیرات مطلوبتری در جایگاه شغلی خود داشته باشد. در این درس، با کلیات تیپ شناسی شخصیتی، چگونگی تشخیص تیپ شخصیتی مشتری از طریق پرسش، انواع تیپهای شخصیتی فروشندگان، انواع تیپهای شخصیتی مشتریان، تکنیک های تشخیص سریع تیپ مشتری و تاثیر بکارگیری MBTI در فروش بیشتر آشنا خواهید شد.
در درس شخصیت شناسی DISC قصد داریم تا اول با مدل رفتاری خودمان آشنا شویم تا بهتر از توانایی هایی که داریم بهره مند شویم و در مرحله بعد در هنگام ارتباطات با افراد مختلف، با شناخت الگوهای رفتاری بتوانیم مدل رفتاری فرد را تشخیص دهیم تا بهترین ارتباط را با فرد مقابل برقرار کنیم. در این درس موضوعاتی مثل: شناخت الگوهای رفتاری، خصوصیات ابعاد رفتاری، ویژگی های عمومی افراد، شناسایی افراد و ویژگی مشتریان را می آموزید.