در صورت امکان در مورد مفهوم پروموشن بیشتر توضیح بدهید. پروموشن چیست؟ پاسخ : پروموشن چهارمین P آمیخته بازاریابی(4P) و به معنای فعالیت های ترویجی است.پروموشن، مفهوم بسیار گستردهای است و تقریباً هر کاری برای معرفی و ترویج و فروش محصول خود انجام میدهید زیرمجموعهی پروموشن محسوب میشود.برخی از زیر مجموعه های پروموشن عبارتند از:فروش شخصی،بازاریابی مستقیم،ترویج فروش(ارائه ی مشوق)،تبلیغات و روابط عمومی و حضوز در جامعه
با سلام، آیا ممکن است مباحث مطرح شده در فصل اول و سوم که توسط آقای دکتر نظری محرابی تدریس شده اند، به صورت یک مدل ارائه شوند؟ چون از قسمتی به بعد دسته بندی ها گیج کننده شده و از طرف دیگر داشتن یک مدل به دانشجو در رسیدن به یک تصویر ذهنی و فهم بیشتر دسته بندی ها و جمع بندی ذهنی کمک می کند. ممنونم پاسخ : سلام همراه گرامی وقت شما بخیر مدل های استاندارد بازاریابی که پایه تئوریک داشته باشند، همچون مدل آمیخته بازاریابی(7p)،پیشنهاد ویژه فروش(usp)،مدل گروه مشاورین بوستون(BCG)،ماتریس آنسوف و.... هستند که در دورس مختلف دوره معرفی و شرح داده شده اند و ایجاد مدل جدید به غیر از مدل های موجود نیازمند کار پژوهشی و ثبت نتیجه آن در ژورنال های معتبر علمی بازاریابی دنیا است. متشکرم