مارکتینگ پلن (marketing plan) یا برنامه بازاریابی یکی از ضرورتهای مهم برای هر سازمان و پروژهای می باشد که بدون آن قطعا کارها بهم میریزد و سازمان به اهداف خود نخواه رسید.
به طور کلی می توان مارکتینگ پلن را اینگونه تعریف کرد:
مارکتینگ پلن چارچوبی است که تمامی استراژی های بازاریابی از آن پیروی می کند و به افراد سازمان کمک می کند تا هر استراتژی به اهداف سازمان متصل شود.
نکته مهمی که باید قبل از تنظیم برنامه بازاریابی به آن پرداخته شود این است که وضعیت سازمان خود را به درستی بررسی کنید و نقاط قوت،نقاط ضعف، فرصت ها و تهدید های سازمان را شناسایی کنید سپس سراغ طراحی و تدوین برنامه بازارایابی بروید.
در این دوره تمام مراحلی که لازم است طی کنید تا یک برنامه بازاریابی قوی و موثر برای سازمان خود تدوین کنید، ارائه شده است.